aku nak tunang jugakkkk.


"yes. i know".


aku tengok makin lama, makin ramai pulak kawan seperjuangan aku dah tunang. ade jugak junior aku yg dah kawin and siap ade baby. k terharu. cepat betol kau kan.

hello, aku BARU 18tahun okay, santai lah dulu kan. ape nak kalot. jodoh kita dah ditetapkan olehNya. hanya kita yang tak tahu siapa bakal peneraju masa depan kita. dan bila masanya kita akan jumpa dia.

tapi aku, manusia biasa.
geram tengok kawan-2 aku dah jadi tunangan orang. haha, *ahh jeles cakap jeles lah meera -__-* mesti dorang happy kan. ade orang jaga. amek berat, sayang dorang and etc. 

yelah, aku bukan takde yang tersayang or yang disayang. ade tuh ade lah, tapiiiiiii. ye. tak macam korang. i bet memang tak macam korang punya bf.

aku couple almost 4month. tapi dalam seminggu 2-3 ja texting. call? err. selama 4bulan baru 3-4 kali je call kot. but its okay.
aku dah biasa sangat dengan couple yang memang perangai gini. yang dulu pun cenggini punya pe'el jugak. even jarang call, texting, mms,bbm, chatting, meet up, aku yakin dia jujur dan setia. :D

*"saya kenal sayang saya", kata pakwe Fynn Jamal kepadanya satu ketika dulu

nak dijadikan cerita dogenggg, masa otw balik ke kedah dari melaka aku ade buat pengakuan jujur berani mati aku dekat abah.

aku cakap, "abah, meera nak tunang boleh dak?",

abah jeling, then cakap "masak pun  tak reti lagi dah gatai, bagi mama abah bangga dulu dengan hang, baru pikiaq nak kawin ka nak tunang ka",

  "alah bah, orang nak tunang je pun. bukan nak kawin lagi. kalau dah kawin baru lah kena masak kat suami, kalau tunang, dia p lah makan mak dia masak! ",

"tunang pun, mcm mana kalau mak dia panggil hang p rumah and suruh hang masak? hang nak masak apa kat mak dia? goreng telur pun teraboq lagi !".
 
diam.

26minit kemudian..

"abah, ADTEC ada kat kulim dak? atau pun ada kat mahang ja?"

"hang ni dari semalam dok tanya adtec-adtec. awatnya. kenapa? ada apa dengan adtec tuh. adtec tuh takdak kat kulim ada kat mahang ja! haih penat betoi cakap dengan hang ni! abah nak drive pun kacau"

"dak lah. esok TUNANG meera ade interview dekat situ".*sambil gelak besaq sebab geli dgq perkataan 'Tunang Meera'* mama pun gelak mengekek jugak. 

dan abah...
menjeling penuh tajam, setajam duri sembilu. harharharharhar

sebenarnya ,aku saja nak hangatkan situasi ja, besa la, bila dalam keta ada aku mama and abah, perasaan bosan mula menebal dalm diri. jadi terus keluar benda-2 yang tak logik untuk dibualkan.

hahahaha, peace yaww :D gurauan semata. tak pernah terpikir nak tunang or kawin secepat ini ^__^ 

follow me here : tweet tweet ^_^

1 orang puji Pinky Cun :3:

Ainnnn said...

kau kalau kwen jgn lpe aku. hikhikkk :D:D